środa, 27 lipca 2016

PCOS a niepłodność

Zespół policystycznych jajników , z którym żyję od kilkunastu lat jest obecnie dla mnie poważnym problemem. Podjęliśmy z mężem, że już czas o rozpoczęcie starań o drugie dziecko. Niestety każde kolejne usg mnie dobija bo PCOS jest bardzo zaawansowane u mnie a mój wiek wcale nie pomaga w leczeniu...tylko, że lekarze nie robią nic by je leczyć. Niby dostałam leki na regulacji cukru (przy moim niskim poziomie glukozy), dietę i luteinę. To od jednego lekarza zaś od drugiego dostałam zażywanie Ovarinu (lek bez recepty -bardzo dobry polecam) i lekarz ten bezradnie rozłożył ręce ,że nie potrafi mi pomóc. Zero badań z krwi itp. Zrobiłam sobie poziom testosteronu myśląc,że to on jest winien ale mam go w normie. Lekarz numer jeden powiedział że we wrzesniu skieruje mnie na wszelkie badania z krwi ale zapisy do niego są już na październik...i tak nasze starania o drugie dziecko odsuwają się...a czym bliżej moje 35 te urodziny tym czuję parcie ,że czas ucieka , córka rośnie a ja chcę już urodzić drugie dziecko i "mieć spokój" ,że misję w rodzinie wypełniłam :) Właśnie "ja chcę" ale ja mogę sobie chcieć jeżeli moje jajniki nie chcą funkcjonować. Podjęliśmy decyzję z meżem, że we wrześniu pójdę na wizytę do prywatnej kiliniki leczenia niepłodności. Nie chodzi nam o in vitro ale o to by ktoś w końcu mnie dokładnie zbadał, dał jakieś leki i...niekoniecznie tylko luteinę, którą biorę od 15 lat. Może wtedy się uda...może w 2017 roku będziemy mieli szansę na dziecko. Nie piszę,że będziemy mieli dziecko bo lekarze mówią wprost, ze leczenie może potrwać latami ale chodzi o jakiś cien szans na dziecko...że jajniki zaczną działać troszkę lepiej niż teraz. Trzymajcie kciuki :)

3 komentarze :

  1. Ja póki co nie mogę zajść w pierwszą ciążę... I zaczynam się tym na poważnie martwić.

    OdpowiedzUsuń
  2. jeżeli zaczyna Cię to martwić to warto przejść się do lekarza i przebadać się.

    OdpowiedzUsuń
  3. czasami to po prostu stres blokuje i kiedy para odpuści udaje się zajść w ciążę.

    OdpowiedzUsuń