piątek, 28 sierpnia 2015

pierwszy dzień w przedszkolu

Kochane Mamy, pytanie brzmi już na poczatku: jak to przeżyć? Pierwszego września moja 2,5latka idzie pierwszy raz do przedszkola... ciarki mnie na samą myśl przechodzą...jak ją do tego przygotować? wyje już na widok z daleka przedszkola. Owszem czytaliśmy jej bajeczki o przedszkolu, mówiliśmy jej same pozytywy ale dla niej jest tylko jedyny negatyw, który zaburza pozytywny obraz przedszkola to...brak mamy. Hasło to powoduje, ze mała wpada w histerię. Jutro mamy wizytę "zapoznawczą" z salami przedszkola, placem zabaw, nauczycielkami. To prywatne przedszkole więc są troszkę inne zasady ale...moja córka nie przejawia raczej pozytywnych emocji do czegokolwiek co ma związek z przedszkolem. Owszem potrafi opowiedzieć co jest w przedszkolu i co tam będzie robić ale hasło, ze będzie tam chodzić już nie jest przez nią przyjmowane. Jak to przeżyć? jak nie poddać się płaczowi dziecka i nie zabrać go do domu z powrotem? pomóżcie...

2 komentarze :

  1. Powiem Ci, że dzieci są bardzo odważne i mamy zwyczajnie panikują :). Gaja miała 2 lata i trzy miesiące, kiedy poszła do przedszkola. Na początku trochę płakała, co zresztą normalne, ale szybko się przyzwyczaiła. U Was też tak będzie. Na pewno pierwsze dni będą trudne, lecz później będzie już tylko sama radość.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mogę tylko życzyć powodzenia, bo nie mam żadnego doświadczenia w tej kwestii.

    OdpowiedzUsuń