piątek, 24 marca 2017

Matka Asperger

Nigdy o tym nie pisałam szczególnie, ale moja córka jest wyjątkowym dzieckiem. Wiem, wiem każda matka tak uważa...ale w naszym przypadku córka jest pod opieką wielu specjalistów, chodzi na kilka terapii m.in. logopedyczną, integracji sensorycznej i od jakiegoś czasu była też obserwowana pod kątem zespołu Aspergera lub innych zaburzeń zachowania ze spektrum autyzmu. W tych dniach wiele słyszałam o tym jakie deficyty ma moja mała...ale również to, ze pomimo wielu problemów i tak świetnie funkcjonuje. Owszem odbiega zachowaniem od swoich rówieśników ale inteligencją i poziomem rozwoju intelektualnego jest ponad swój wiek. Cięzko mi o tym pisać ale staram się nie załamywać. Dzisiaj pani doktor powiedziała, ze córka jest tak dobrze funkcjonująca bo jest jedynaczką i wszystkie nasze siły skupiliśmy na tym by jej pomóc. Teraz muszę dać z siebie maksimum do porodu by wesprzeć ją w nowych terapiach i diagnozach.

2 komentarze :

  1. Mam koleżankę co ma córkę z Autyzmem, złote dziecko, dużo dało przedszkole do którego ją nakłaniałam z całych sił, młoda jedynie lekko odróżnia się od zdrowych dzieci i tylko wtedy gdy ma ataki. Z każda wizytą widzę jaka jest wyjątkowa i coraz bardziej sprawna dzięki zajęciom dodatkowych ze specjalistami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Ci za te słowa. Dla nas to nadzieja, że nasza córka też nie będzie się wyróżniać od innych dzieci. Na razie bywa, że słyszymy komentarze: "A to dziecko tak się zachowuje bo jest chore psychicznie" :( straszna stygmatyzacja

      Usuń