wtorek, 24 lutego 2015

wybór przedszkola

Przed nami marzec, czas kiedy będzie można wybrać przedszkole dla swojego dziecka. My teoretycznie już wybraliśmy, gdyż złożyliśmy dokumenty do prywatnego punktu przedszkolnego na naszej ulicy. Jednak planujemy spróbować dostać się i do państwowego. Niestety szanse są małe gdyż moja córka urodzona w styczniu jest rocznikowo dwulatkiem. Podobno ale nie jestem tego pewna, system sam ją odrzuci ze względu na datę urodzenia. Jednak niektóre przedszkola przyjmują młodsze dzieci pod warunkiem, że wykazują minimum samodzielności czyli samodzielne załatwianie się i jedzenie. Pewne czynności samoobsługowe. Dowiedziałam się "odwiedzając" najbliższe państwowe przedszkola, że moją córka będzie mogła uczęszczac do państwowej placówki po uprzedniej prośbie do dyrektora i oczywiście jeśli będzie spełniać powyższe warunki samodzielności i jak będą wolne miejsca. Problem w tym, że nie wiem czy będą wolne miejsca w państwowych dla rocznikowych dwulatków i czy moja córka będzie we wrzesniu na tyle samodzielna że będzie mogła iść do placówki państwowej. Po historii ze żłobkiem (o której opowiem w innym poście)wolę dmuchac na zimne i... zapisałam ją do prywatnego, jakby nie wyszło. Różnica w opłatach duża bo w państwowych powyżej 200 zł z wszystkim a w tym to ok. 500 zł miesięcznie plus wpisowe 300zł. No ale przedszkole jest malutkie , grupki po 10 dzieci, kameralne grono, z własnym placem zabaw i wiele dodatkowych zajęć już w cenie opłat. Wielki plus, że jest na naszej ulicy i mamy do niego raptem 3-4 minuty spacerkiem. Dla nas najważniejsze by mała dobrze się w nim czuła i rozwijała.

3 komentarze :

  1. Różnie z tymi zapisami bywa, Niko ma w listopadzie trzy latka i wg systemu nie przejdzie bo nie ma ukończonych trzech lat, w przedszkolu kazali mi go zapisać w poniedziałek na miejscu, więc może tak lepiej a nie przez system...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj to nie wiedzialam, ze trzeba miec skonczone 3 lata, u nas tego nie ma, trzeba rocznikowo miec 3 lata.

      Usuń
  2. My też się z tym męczymy. Na razie złożyliśmy podania do dwóch przedszkoli i czekamy na rezultaty. Gaja też w listopadzie kończy trzy lata, ale tutaj nie ma z tym problemu.

    OdpowiedzUsuń