niedziela, 17 grudnia 2017

Mama asperger c.d.

Przed swietami jak co roku podsumowuje miniony rok. Zanim jednak zamieszcze posta z bilansem musze sie podzielic czyms co zasskoczylo nas jako rodzicow dziecka z calosciowymi zaburzeniami rozwoju. Otoz w pazdzierniku orzeczono u mojej corki autyzm dzieciecy. Do tej pory wszystko bylo robione pod zespol aspergera a tutaj psychiatra jasno orzekl. Nawet gdy to pisze moja 5 letnia corka siedzi porzy mnie dwoma rekami trzyma mnie za lokiec i mowi ,,od rzeczy''. Klepie mnie po plecach i dopomina sie uwagi. W poradni uslkyszelismy, ze moze jak bedzie starsza diagnoze zmieni sie na zespol aspergera. Czym rozni sie moja corka od obrazkowych dzieci z autyzmem? Potrafi mowic: mowi duzo, opowiada pelnymi zdaniami i nawet wyprzedza w mowie i wiedzy swoich tzw.normalnych rowiesnikow. Niestety co jakis czas wlacza jej sie lawina mowy wewnetrznej czyli prowadzi dialog sama ze soba z osobami wymyslonymi, z rzeczami itp., kolejna rzecz to lubi bawic sie tylko w swoim towarzystwie ewentualnie w naszym. Jezeli bawi sie juz z innymi dziecmi konczy sie to dosc szybko awantura, placzem lub wybuchem agresji, tudziez ucieczka. Lubi dotykac faktury, gryzc, lizac, wkladac do buzi rzeczy niejadalne a nawet niebezpieczne np. Gwozdzie, drapie, szczypie, uciska cialo czlowieka, ktorego chce lepiej poznac. Jezeli kogos zaczyna akceptiwac ,,poznaje go po lokciach'' czyli przez ,,badanie lokci''. Niestety wiele oisob wtedy przestraszone ucieka z reka i wtedy jest to powod szoku i bolu u mojej corki np. Nowa opanj w orzedszkolu nie wiedziala o tym i kazala corce przestac szczyoac jej lokiec. Corcia wybucha czesto zloscia, jest glosna, nie moze usiedziec w miejscu. Ma wiele deficytow emocjonalnych ale na pierwszy rzut oka nie widac u niej jakiej choroby. Nam rodzicom ciezko jest przyznac racje fachowcom odnksnie diuagnizy.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz